ازوعده پایان کپرنشینی تا تداوم محرومیت دربشاگرد/سهم کپرنشینی با شهرنشینان از یارانه برابراست


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 30 دی 1394
بازدید : 235
نویسنده : فــردیـن احـمدی
سالهاست مسئولان از اتمام طرح کپرزدایی در شرق هرمزگان سخن می گویند اما برخی مردمان محروم شرق هرمزگان شهرستان بشاگرد در اوج محرومیت سقفی جز خانه های ساخته شده از برگ درختان خرما ندارند. به گزارش عصربشاگردبه نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فرهنگ کده ؛ کپر سازه ای از چوب و برگ درختان نخل است که به دلیل محرومیت و فقر ناشی از سال ها عقب ماندگی و بی توجهی این روزها به خانه برخی از روستاییان شهرستان های شرقی استان هرمزگان تبدیل شده است. کپرنشینان روستا های شهرستان محروم بشاگرد این مناطق خانه ای خود را بادستهای زحمت کش خود می سازندحتی بدون اینکه یک ریال پول خرج کنند در طول یک روز صاحب خانه می شوند ابزار ساخت این خانه کار دست خود انسان است. کپر به عنوان یکی از نمادهای محرومیت و فقر در شهرستان بشاگرد یاد می شود و به آلونک ها و سایبان هایی گفته می شود که در استان هرمزگان با شاخه و برگ درخت نخل ساخته می شود و روی آن را با حصیر می پوشانندکه حصیر رابا برگ درختان می بافند. کپر نماد سنتی شهرستان بشاگرد است نه سمبل محرومیت کپر نماد سنت و تاریخ بشاگرد زمین است و با فرهنگ مردم عجین شده و امکان حذف آن از چرخه زندگی شاید ممکن نباشد. کپر در لغت مردم بلوچ، خانه ای است از نی و بوریا و مانند آن، خانه هایی است که اسکلت آنها از چوب خرمادرست می شود و اطراف آنها با حصیر بسته می شود.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: سهم کپرنشینان با شهرنشینان از یارانه برابراست،تداوم محرومیت دربشاگرد،تی نیوز اخباربشاگرد ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 794
بازدید دیروز : 1971
بازدید هفته : 5717
بازدید ماه : 5661
بازدید کل : 130794
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com